¡Que no nos quiten el agua!

Hoy no hablaré de fútbol sinó de agua. Y lo haré en catalán. Com a lleidatà que sóc, estic preocupat per l’anunci del Govern d’utilitzar aigua del Segre per abastir Barcelona. I ho estic per molts motius. El fet que els pagesos del Pirineu s’haguessin trobat unes estaques sense que ningú els diguès res confirma que el Govern pretenia robar, o almenys, iniciar una gran obra sense avisar. Lleig. Les paraules del Conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, explicant que això no és un trasvassament sinó una captació provisional em fan incrementar el meu recel. Els polítics sempre busquen eufemismes per amagar tèrboles intencions. A sobre, el Conseller d’Agricultura, Joaquim Llena, diu, ara, que no sabia res d’aquest pla. ¡Com vol que ens ho creiem! Lleig. Venen que serà provisional, només per vuit mesos, però qui ens assegura que si va bé, no ho repetiran? Que no ens vulguin fer creure que veiem papallones on hi ha buitres. A més a més, volen agafar l’aigua des de dalt. Des de les muntanyes. I el Segre tampoc va sobrat. Us ho dic jo que veig com arriba el cabdal a Lleida. No ens enganyaran. Jo dic NO al trasvassament. I si hi ha d’haver talls d’aigua aquest estiu a Barcelona, doncs que n’hi hagi. I jo seré un dels afectats perquè sóc un lleidatà resident a Barcelona. Segurament, amb talls d’aigua, la gent prendrem més consciència del problema de sequera que estem patint. L’aigua no és inacabable i la manera de que ens n’adonem és que ens toquin la que tenim. Ja veureu com si a l’estiu passem unes hores sense poder obrir l’aixeta, després sabrem estalviar-ne més. No en tinc cap dubte.

2 Responses to ¡Que no nos quiten el agua!

  1. Teo dice:

    Felicitats per aquest nou blog. Fresc, amè i més que interessant…

    Em prenc la llibertat de demanar-te dues coses: que aquests “posts” tinguin continuitat i que mai abandonis l’estil directe i sense embuts ni maquillatge. Les coses clares i la xocolata espessa siusplau!

  2. siquerodriguez dice:

    Gràcies per les felicitacions i els ànims. Seguirem treballant.

Responder

